تیرداد
این برنامه را نصب کن !

چگونه ورودی خانه را زیباتر کنیم؟

چگونه ورودی خانه را زیباتر کنیم؟

چگونه ورودی خانه را زیباتر کنیم؟

طراحی ورودی هر خانه با توجه به نقشه و بزرگی ساختمان ها متفاوت است. متاسفانه این روزها به دلیل محدودیت فضا و ضعف در سیستم نقشه کشی، کمتر قسمتی به نام ورودی خانه جلب توجه می کند و تفکیکی برای قسمت ورودی با تمامی فضای خانه وجود ندارد.

بد نیست بدانید از مهمترین وسایل مورد استفاده در ورودی هر خانه جاکفشی، رخت آویز، آینه و پادری هستند که البته قرار دادن تمامی این وسیله ها در قسمت ورودی خانه مستلزم فضایی استاندارد و مناسب هر ورودی است.


بنابراین در صورت محدودیت فضا، بعضی از وسایل اصلی و مورد نیاز ورودی در اولویت قرار می گیرند. با راهکارهایی برای داشتن ورودی مناسب هر چند با فضایی محدود آشنا شوید:

1- برای فضاهایی با ورودی کوچک بهتر است از کمدهایی که علاوه بر داشتن جاکفشی، رخت آویز نیز در آن قرار دارد استفاده کنید تا هنگام ورود نیازهای تان برطرف شود.

2- جاکفشی از جمله وسایل مورد نیاز برای هر ورودی است که با وجود فضایی محدود باید در فضای ورودی خانه قرار گرفته شود.

کفش ها اولین پوششی هستند که هنگام ورود به خانه درآورده می شوند. بنابراین به دلیل نازیبا شدن فضا و همچنین رعایت بهداشت بهتر است داخل جاکفشی هر چند کوچک قرار گرفته شود.


3- چه در داخل ساختمان و چه در خارج از ساختمان حتما جاکفشی دردار داشته باشید زیرا دردار بودن جاکفشی بوی بد و نمای نازیبای کفش ها را پوشش می دهد و آلودگی از کفش ها به محیط نیز انتقال پیدا نمی کند.


بهتر است جاکفشی داخل فضای خانه قرار گیرد اما در صورت وجود فضای محدود، سعی کنید جاکفشی را با اندازه و رنگی هماهنگ با جاکفشی دیگر اهالی ساختمان خریداری کنید تا فضای ساختمان زیبایی خود را از دست ندهد.


در صورت محدودیت فضای ورودی، می توانید از باکس ها و کمدهایی که در داخل دیوار تعبیه می شود برای قرار دادن کفش های تان استفاده کنید.


در این صورت علاوه بر حفظ فضا، نیاز شما نیز برطرف می شود. به دلیل فاصله کم جاکفشی با فضای کل خانه، هنگام باز و بسته کردن جاکفشی امکان انتقال بوی نامطبوع کفش ها به داخل خانه ایجاد می شود. بنابراین بهتر است از بوگیر یا قطعه های کوچک صابون عطری در داخل جاکفشی استفاده شود.

4- رخت آویز از اولویت های بعدی یک ورودی است که با وجود فضای محدود ورودی، قرار دادن آن غیرممکن به نظر می رسد!

بنابراین بهتر است در چنین مواقعی، از کمدی مجزا با چوب لباسی هایی متعدد در اتاق خواب برای قرار دادن لباس های خود و میهمان های تان استفاده کنید تا هنگام ورود برای قرار دادن لباس ها در جایی مناسب دچار آشفتگی نشوید.


5- وجود پادری برای هرگونه فضای ورودی چه بزرگ و کوچک لازم است. پادری که برای بیرون از در ورودی انتخاب می شود از جنسی ضخیم و مقاوم تر باشد تا با کشیدن ته کفش ها روی آن، گل و لای به راحتی از کفش جدا شود.


برای فضای داخل ورودی هم پادری پرزدار و نرم مناسب است که به راحتی قابل شست و شو باشد.

6- اگر قسمت ورودی با فضای کل خانه تفکیک نشده است و در خانه به طور مستقیم روی هال و پذیرایی باز می شود بهتر است برای راحتی و آسایش خود از پارتیشن هایی مانند تخته های بادبزنی که دارای طرح و رنگ های متعددی است برای تفکیک فضای ورودی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
7 + 1 = ?

خالی

ورود

ثبت نام