تیرداد
این برنامه را نصب کن !

اشیاء کوچک روی میزها

اشیاء کوچک روی میزها را چگونه بچینیم؟

اشیاء کوچک روی میزها را چگونه بچینیم ؟

با نگاهی دقیق به اطراف خود در منزل، داخل کابینت ها، کمدها و... به اشیاء ریز و کوچک دکوری برخورد می کنیم که شاید ماه ها بلکه سال ها به آنها بی توجه بوده ایم.

اکسسوری هایی(لوازم) که زمانی با عشق خریداری کرده ایم یا هدیه گرفته ایم، اکنون بی مصرف و بدون استفاده مانده اند. حال زمان آن رسیده که خاطرات خود را در قالبی زیبا جلوی چشمان تان بیاورید تا همه افراد خانواده از آنها لذت ببرند.


مهم نیست که این اشیاء کهنه هستند یا نو، قدیمی هستند یا جدید یا چه رنگ و بافتی دارند، همه آنها را جمع آوری کرده و کاملا تمیز کنید، سپس آنها را داخل سینی کنار هم بگذارید. آنگاه تنوع آنها را نظاره کنید. حالا که آنها کنار هم قرار گرفته اند، زیباتر به نظر می رسند.

 بله درست حدس زده اید، پخش کردن این لوازم های کوچک در سراسر فضا و به صورت تک تک کار صحیحی نیست، چرا که اصلا دیده نمی شوند و به نظر نمی رسند. زمانی که اجسام کوچک به صورت گروهی چیده می شوند، رنگ، بافت، جنس، شکل و...خود را با هم به اشتراک می گذارند.


 دیگر مهم نیست که آنها چه هستند یا چه اندازه مفیدند یا چه قدر با هم متفاوتند، مهم این است که آنها اکنون نمایشگاهی از اجسام مورد علاقه شما هستند، هر یک خاطره ای را زنده می کنند و تا حدودی افکار و شخصیت شما را بازگو می کنند. بنابراین هماهنگی رنگ ها و چینش اشیاء کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است.


● خوب است بدانید:


دکوراتورهایی هم هستند که با گروهی چیدن لوازم ها مخالفند، آنها معتقدند که باید اکسسوری ها را در تمام فضا پخش کرد. البته این نظر در مورد لوازم های بزرگ تری که از لحاظ رنگ، شکل و... شباهت دارند کاملا صحیح است، چرا که با پخش کردن این دکوری ها می توان ریتم مورد نظر (رنگی، شکلی، بافتی و...) را در فضا ایجاد کرد.


● گروه کردن اجسام


تمامی اشیاء کوچک شامل جعبه ها، کاسه ها، شمع ها و شمعدان ها و... را از کل فضای خانه جمع آوری کنید و در محلی کنار هم بگذارید. آنگاه با جابه جا کردن آنها، بهترین ترکیب را جستجو کنید و در مکانی که برایشان در نظر گرفته اید بچینید.

 بهترین ترکیب، زمانی حاصل می شود که احساس می کنید هر جسم با جسم دیگر به ارتباط زیبایی دست یافته و این امر با تکرار و تمرین میسر می شود. اما خوب است ضمن چیدن، ایده های چیدمانی زیر را در نظر داشته باشید:


اجسامی با رنگ مشابه و بافت متفاوت. مانند: مجموعه ای از ظروف، مجسمه ها، شمع های یک رنگ


اجسامی که شکل مشابهی دارند. مانند: کلکسیونی از شمع های استوانه ای


اجسامی که جنس مشابهی دارند. مانند: گروهی از ظروف سفالی دست ساز، نقره، چوب یا کریستال


نکته: لزومی ندارد گروه شما حتما از نکات گفته شده تبعیت کند. این نکات تنها جهت راهنمایی شماست. همچنین ضمن انتخاب لوازم های سبک و ساختار فضا را درنظر بگیرید.   
 

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    3 + 8 = ?

    خالی

    ورود

    ثبت نام